Kategorie: Trénink

Základy běžeckého tréninku – 1. díl

Běžecký trénink pro bojové sporty

Léto se blíží a s ním i ideální počasí a podmínky pro vylepšení fyzičky tím nejověřenějším způsobem. Běh je přirozená tělesná zátěž a pro drtivou většinu sportovců je klíčem k udržení formy. V tomto článku přinášíme základní informace o běhání, výběru vhodné obuvy apod.

15 zásad silového tréninku pro boxery

Mnoho sportovců věnujících se kontaktním disciplínám má ze cvičení s těžkými váhami obavy. Zaměňují ho za klasické posilování a myslí si, že nadměrná zátěž tohoto typu vede ke zpomalení. Zkušenosti ale dokazují, že pokud se silová cvičení vhodně skloubí s klasickým tréninkem, jsou výsledkem nejen rychlejší a silnější údery, ale i celkově lepší výkony.

Autogenní trénink, lekce č. 1 – pocit tíhy

Autogenní trénink, zkráceně AT, je známá technika relaxace oblíbená mezi profesionálními sportovci. Je založena na faktu, že mysl a tělo nejsou odděleny, naopak jedno ovlivňuje druhé. Základní stupeň AT obsahuje celkem šest cviků, jenž na sebe postupně navazují a vedou k hlubšímu uvolnění. Tím urychlují obnovu fyzických a duševních sil, zvyšují výkonnost a činí člověka odolnějším vůči psychickému vypětí a rychlému životnímu stylu.

Trénink se švihadlem – 2. díl

Trénink se švihadlem

Praktické ukázky tréninku. Zaměřeno na vytrvalost, rychlost a výbušnost.

Plyometrické cviky pro horní polovinu těla

Rozšíření prvního článku o plyometrii. Minule jsme si ukázali přehled základních plyometrických cviků pro dolní polovinu těla. Teď se podíváme na cviky pro ruce a horní část těla.