Trénink se švihadlem – 2. díl

Trénink se švihadlem

Praktické ukázky tréninku. Zaměřeno na vytrvalost, rychlost a výbušnost.

Švihadlo představuje dokonalý způsob, jak komplexně zatížit tělo. Cvičení s touto pomůckou zlepší nejen vytrvalost, ale i obratnost, dynamiku a rychlost. Od obyčejného skákání je možné se dostat až k náročným technikám, které pozitivně působí na nervosvalovou komunikaci, zlepšují dýchání a slaďují tělo do jednoho celku.

Švihadlo je ideální na konec tréninku. Kromě přímého účinku na tělo ovlivňuje i disciplínu. Budete ze sebe muset dostat co nejvíc až do posledního zapípání časomíry.

Obecné tipy ke skákání přes švihadlo

V minulém článku jsme si ukázali základní tipy k tréninku včetně toho, jak nastavit vhodnou délku švihadla a vybrat povrch pro skákání. Postupujeme dál.

  • Ideální připravou pro boxery je střídání intenzity cvičení v jednom kole
  • Pokud chcete zvýšit dynamickou sílu nohou, dělejte vyšší výskoky
  • Pokud chcete zapracovat na obratnosti a technice, obměnujte různé druhy přeskoků a cviků se švihadlem

Rozebereme si hlavní druhy tréninků:

Základní trénink se švihadlem

Předpokladem je, že cvičenec se již se cvičební pomůckou sžil a dokáže bez obtíží skákat celé kolo.

Způsob cvičení: Skákejte 2-3 minuty s náhodně střídaným tempem. K obyčejným přeskokům přidávejte:

  • Střídavé skákání přes jednu nohu
  • Běžecký skok (mírný a rychlejší běh) – na místě i v pohybu
  • Vysoký skok (běhání se zvedáním kolen k pasu) – na místě i v pohybu
  • Skok s překřízenýma nohama (jedne noha je víc vpřed)
  • Vajíčko

Rychlostní trénink se švihadlem

Jeho cílem je zvýšení rychlosti, obratnosti a tolerance na krátkodobé, vysoce intenzivní zatížení. Protože tělo bude pod velkým stresem, cvičenec se naučí, jak sladit dýchání a nepřetržitý pohyb.

Způsob cvičení:

Skákejte 20–60 sekund v maximálním tempu, pak chvíli odpočívejte. Přestávka mezi koly závisí na jejich celkovém počtu a délce. Nejčastěji se používá metoda dvou jednotek zátěže na jednu jednotku odpočinku. Typicky šest kol po jedné minutě s 30sekundovými pauzami.

Kombinovaný trénink se švihadlem

Výhodou je možnost zařadit širokou škálou aktivit, od stínového boxu po prvky klasického kruhového tréninku.

Ukázka cvičebního kola:

  • 100 přeskoků přes švihadlo
  • 10 angličáků
  • 10 kliků
  • 10 dřepů

Opakujte v 10 sériích. Pokročilí cvičí bez přestávky.

Další způsob:

Během 2-3 minut udělejte co nejvíc cyklů sestávajících z 50 dvojskoků následovaných 5 angličáky .

Jaké švihadlo si pořídit?

Můžeme si vybrat z bohaté nabídky různých produktů. Protože se jedná o levnou záležitost, vyplatí se připlatit pár korun a koupit kvalitní model, který umožní rychlé skákání. Cena se pohybuje maximálně v řádech stokorun.

Kettler Švihadlo Speed lze pořídit v e-shopech za cenu od (Zdroj: Heureka.cz)
Porovnat ceny >>

Čtěte také

Reference: rossboxing.com

Zaujal vás článek? Sdílejte ho:
Pridat.eu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *