Nejčastější chyby ve výživě – 2. díl | Příliš mnoho cukrů

Cukr ve sportovní výživě

Cukry, jinak řečeno sacharidy, představují rychlý zdroj energie. Pro sportovce je optimální hladina glukózy v krvi zásadní. Všeho moc však škodí.

Cukry jsou potřeba, ale…

Je více druhů cukrů, se kterými sportovci přicházejí do styku (více v článku Je lepší glukóza, nebo fruktóza?). Obecně lze ale říci, že nadměrné množství přijatého cukru má negativní vliv nejen na sportovní výkonnost, ale i na zdraví.

Kolik je optimální denní dávka?

Každý je jedinečný a pro každého se hodí něco jiného. Závisí především na výdeji energie, dosaženém výkonu a druhu sportu. Obecným měřítkem je postupně se zvyšující sportovní výkonnost bez toho, aby se přebytečné cukry hromadily jako tuk. Mnoho sportovců si musí hlídat váhu a každý kilogram navíc je pro ně problém. Cukry, nikoli tuky, jsou hlavním viníkem nežádoucí přibírání!

Sacharidy jsou hlavními dodavateli energie. Jejich zvýšený příjem ale vede k zdravotním problémům.

Pozor na „nevinné“ potraviny

I když se zaměříte čistě na sport a budete vhodně využívat klady sacharidů, může se stát, že vaše snažení bude ohroženo. Nepůjde ale o vaši chybu. Cukry jsou dnes součástí mnoha potravin, i takových, o kterých byste to neřekli.

Další nevýhodou je fakt, že v potravinách se ve větší míře nachází fruktóza místo glukózy.

Hledáte optimální způsob, jak díky výživě vylepšit svůj sportovní výkon? Nechcete vše řešit svépomocí? Nechte si sestavit jídelníček na hubnutí od profesionálů.

Zaujal vás článek? Sdílejte ho:
Pridat.eu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *