Nejčastější chyby ve výživě – 1. díl | Jíme nárazově

Chyby ve sportovní výživě

Chcete zlepšit své sportovní výkony? Inspirujte se novým seriálem článků o výživě.

Cílem tohoto seriálu je upozornit na časté chyby ve stravování sportovců. Postupně obsáhne ty hlavní z nich. Nebude se jednat jen o obecná shrnutí, ale i konkrétní příklady a samozřejmě doporučení ke zlepšení.

Tento první díl je věnován typické chybě, které se dopouštíme, když jíme nárazově.

Proč nejíst nárazově

Současný rychlý životní styl si vybírá svou daň. Skloubit práci nebo školu a sport není snadné. Výsledkem je nepravidelné stravování.

Při nepravidelném stravování se organismus dostane mimo přirozený rytmus. Zpomaluje se metabolismus. Kolísá i hladina energie (rychlé vyčerpání a celková oslabenost během dne).

Kromě snížené sportovní výkonnosti je obtížnější dosáhnout i jiných cílů, například snižování váhy, neboť tělo si při nepravidelné výživě bude myslet, že hladoví, a bude ukládat více zdrojů „na horší časy“.

Jak odstranit tuto chybu

Abyste se vyhnuli tomuto nešvaru, nemusíte jíst pět až šest jídel denně, jak je obecně doporučováno. Snažte se ale dodržovat alespoň základní rovnici snídaně – oběd – večeře. Zvláště nezanedbávejte snídani, která je nejdůležitějším jídlem dne!

Velmi vám pomohou:

  • Vaničky s jídlem
  • Koktejly
  • Tyčinky
  • Ořechy a další druhy snadno přenositelných potravin

Hledáte optimální způsob, jak díky výživě vylepšit svůj sportovní výkon? Nechcete vše řešit svépomocí? Nechte si sestavit jídelníček na hubnutí od profesionálů.

Zaujal vás článek? Sdílejte ho:
Pridat.eu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *