4 pilíře tréninku

Trénink boxu

Kondice

Začátek a konec všeho. Pokud nedokážete při tréninku absolvovat několik 3minutových kol a minutový aktivní odpočinek mezi nimi, je třeba začít právě tady. Box je komplexní sport, který v sobě zahrnuje mnoho vlastností a dovedností, jako jsou síla, obratnost, rychlost. A základem všeho je vaše dostatečná kondice.

Pro získání, udržení a vypilování kondice je vhodný běh, plavání, jízda na kole.

Boxerské dovednosti

Pod dohledem trenéra se budete rozvíjet a získávat zkušenosti, které využijete v ringu. Naučíte se nejen základní údery a úhybné manévry, ale také si zvyknete na sparing. Obdržené údery a aktivita soupeře vás nepřekvapí jako na začátku.

Při souboji budete soustředěni jedním směrem – vyhrát.

Výživa a doplňky

Základní díl trojice trénink – odpočinek – výživa.

Snažte se jíst 5 – 6krát denně. Denní přísun potravin rozvrhněte do několika menších porcí. Jezte dostatek proteinů (stavební prvek), sacharidů (zdroj energie) i tuků, které mají ve výživě nezastupitelnou úlohu. Jsou sice různé tělesné typy (navíc různě promíchané), ale základní rovnice platí pro všechny stejně – pokud přijmete více kalorií, než spálíte, přiberete na váze. Pokud sníte méně, shodíte.

Plánování

Pokud plánujete účast na soutěži, sestavte si kvalitní tréninkový plán, ve kterém budou všechny důležité věci v optimálním poměru, od počtu tréninků přes výživu po relaxaci a regeneraci. Klíčové je rozvržení a plánování času. Se sestavením plánu vám pomůže trenér.

Zaujal vás článek? Sdílejte ho:
Pridat.eu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *